13:58 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر راه و شهرسازی

خوزستان متری ۲۳ میلیون!؟
نماد برتر- رییس انجمن انبوه سازان خوزستان با بیان اینکه اعلام میانگین قیمت متری ۲۳ میلیون تومان برای استان خوزستان دور از ذهن است، گفت: در مناطق معدودی از اهواز قیمتها بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان و در اکثر محله ها ۴ تا ۸ میلیون تومان است و نمی توان متوسط ۲۳ میلیون تومان را به راحتی پذیرفت.
اعطای وام ۲۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی خانه‌های فرسوده
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات ۲۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی واحدهای فرسوده در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود.
بودجه هنگفت مسکن را بخش خصوصی تامین می کند
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بودجه های دولتی صرفا برای پرداخت یارانه های بخش مسکن پرداخت می شود گفت: مسکن نیاز به منابع بسیار بالایی دارد که با بودجه های دولتی قابل تامین نیست و از طریق بخش خصوصی محقق می شود.
برنامه‌ریزی وزارت راه برای آمادگی انتقال واکسن کرونا به کشور
نماد برتر- اولین جلسه آمادگی برای حمل و انتقال و نگهداری واکسن کووید-۱۹ به کشور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
لیست رزرو مسکن ملی آماده ورود باشد
نماد برتر- طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا پایان آذرماه برای واریز وجه فرصت دارند و در صورتی که اقدام نکنند حذف خواهند شد و از لیست ۷۰ هزار نفره رزرو جایگزین آنها می شود؛ همچنین قرار است به زودی ثبت نام دور دوم انجام شود
کاهش 45 درصدی تردد جاده‌ای کشور
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید شاهد کاهش 45 درصدی تردد در جاده‌های کشور هستیم.
صادر نشدن بلیت برای ۷۰۰ بیمار کرونایی
نماد برتر- معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از صادر نشدن بلیت برای ۷۰۰ بیمار کرونایی در حوزه هوایی، ریلی و جاده‌ای خبر داد و گفت: دیگر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده مانند ضدعفونی کردن، رعایت فاصله اجتماعی و... به صورت روزانه اجرا می‌شود.
راه‌اندازی استعلام کرونایی مسافران جاده‌ای +جریمه متخلفان
نماد برتر- مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از روز گذشته استعلام کرونایی آنلاین مسافران جاده‌ای از طریق اتصال به سامانه و وب سرویس معرفی شده از سوی وزارت بهداشت انحام میشود.
سایه محو مالیات بر بازار مسکن
نماد برتر- اثرگذاری طرح مالیات بر خانه های خالی با توجه به آنکه هنوز قانونی در این زمینه وجود ندارد در حد هیجان کوتاه مدت بود؛ زیرا از بهمن ماه پارسال که سامانه املاک و اسکان رونمایی شده و حتی از اواخر تابستان که اولین پیامکها به مالکان بیش از یک واحد ارسال شده هم قیمت رشد داشته و هم معاملات کاهش یافته است.
آماده دریافت لیست خبرنگاران برای واگذاری مسکن ملی هستیم
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش نویس تفاهم نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران به امضا رسیده و آماده دریافت تعداد افراد تحت پوشش هر استان و شهر از سوی وزارت ارشاد هستیم.
احتمال ثبت نام مجدد مسکن ملی در آذرماه
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر شرایط بهداشتی اجازه دهد آذرماه در برخی استانها امکان ثبت نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن فراهم می شود گفت: سند واحدهای اقدام ملی به نام متقاضی اولیه صادر می شود و خریداران از این بابت به دردسر می افتند.
وام ۱۰۰ میلیونی مسکن ملی به پروژه های نیمه تمام
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در کلانشهرها این فرصت را با اولویت پروژه های نیمه تمام برای سازندگان ایجاد کردیم تا بدون قرمز شدن فرم «ج» بتوانند در قالب طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به ازای هر واحود دریافت کنند.
اعمال محدودیت‌های تردد با رصد موبایلی کرونایی‌ها
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: از روز شنبه اول آذر ماه، ممنوعیت و محدودیت‌های تردد به همراه دیگر پروتکل‌های جدید برای مشاغل و مردم اعلام و اجرایی شده و درصددیم تا از طریق شبکه تلفن همراه بیماران کرونایی را رصد کرده و از تردد آن‌ها به خارج از شهرها، محل کار و دیگر اماکن جلوگیری شود.
آخرین وضعیت قیمت بلیت هواپیما+ هشدار وزیر
نماد برتر- قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی بالاخره مشخص شد و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند بلیت‌های خود را نهایتا تا۱۰ درصد بالاتر از نرخنامه خرداد ماه امسال بفروشند و به گفته وزیر راه و شهرسازی گرانفروشان به تعزیرات معرفی می‌شوند.
 مجلس در برابر افزایش غیر قانونی نرخ بلیت هواپیما کوتاه نمی‌آید
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که از تمام ظرفیت های قانونی خود برای برخورد با افزایش غیر قانونی قیمت بلیت ایرلاین ها استفاده خواهیم کرد.